Bij Pipple geloven we in het principe ‘Be good and tell it’. Door medewerkers op te leiden als sprekers en goede communicators, geloven we dat we nog meer impact kunnen maken. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze Pippelaars zich altijd blijven ontwikkelen, zowel op het gebied van hard skills als op het gebied van human skills.  

De afgelopen maanden heeft daarom een groot deel van de Pippelaars een sprekerstraining van Ruben Blom gevolgd. In zes trainingsdagen zijn ze op zoek gegaan naar hun eigen verhaal en hoe ze dit het beste kunnen overbrengen. Na veel oefenen, bijschaven en sparren was het tijd om zichzelf te presenteren voor alle Pippelaars, tijdens de Bonte DoMiBo. Tijdens de trainingsdagen hebben een aantal Pippelaars hun eigen passie ontdekt binnen het vak waar zij graag meer over vertellen. Hoe leuk is dat? Wij spraken met Ruben Blom:

Wat gebeurt er met een organisatie als iedereen in het team zich ontwikkelt tot een sterkere gesprekspartner, adviseur, gespreksleider en/of presentator? 

Ruben Blom: Al in 2018 specialiseerde ik mij in het trainen en begeleiden van teams – en liet ik de ‘individuele skillstrainingen’ even voor wat het was. Want, had ik ontdekt, communicatiekracht hangt (veeeeeel) meer samen met het netwerk waarin een communicator werkt dan met zijn/haar aangeboren communicatietalent.

Of, in meer normale mensentaal gezegd: de aanleg voor een vlotte babbel heeft minder invloed op iemands communicatiekracht dan een communicatief sterk en zelfbewust team om hem/haar heen.

Dus trainde ik vanaf 2018 teams in plaats van (een verzameling) individuen. Als een netwerk rond hun visie. Als collectief achter hun unieke propositie. En zo zag ik al wat een kracht er ontstaat als een team zich zó verbindt rond hun gezamenlijke verhaal…

Stiekem mijmerde ik al die tijd al over mijn droomklant: een volledige organisatie die deze skillset wil verbeteren. En dit najaar was het eindelijk zover: ik mocht aan de slag voor Pipple, die dit jaar de verbluffende move maakten om ‘stagetime’ in te stellen als hun KPI.

Afgelopen jaar heeft ‘Klas 1’ het programma afgerond. Dus, of mijn hypothese bevestigd gaat worden is nog even afwachten.

Maar wat ik verwacht dat je bij Pipple zult gaan zien, is een team waarin het zelfvertrouwen groeit als het aankomt op presenteren. En daardoor hun persoonlijke communicatie in de brede zin. Tegelijkertijd zal de lat voor presentaties van hun hoger en hoger gaan liggen, aangezien ze elkaar allemaal aansteken met de leukste, gaafste, meest impactvolle ideeën.

En dat zijn nog maar een paar van de ‘bijeffecten’ die ik vermoed en soms al zie. (Zoals de fantastische opmerking van Dennis Spier – HR bij Pipple: “Wat ik gaaf vind is dat de training als bijeffect heeft dat deelnemers zich weer opnieuw verbinden met hun passie in dit werk.”)

Vragen over het laatste nieuws, events en pr?

Thijs kan je alles over onze organisatie, missie en visie vertellen.
Hij komt graag met je in contact!

Thijs Verhaegh
Marketing Manager
communicatie@pipple.nl